Anem al laboratori

Elaborem un simulador de l'aparell digestiu

Comencem l'experiment

Posem el globus al tub de plàstic.

Ja està. Fet!

Mireu com funciona.

El tel de ceba

Amb molt de compte n'extraem una mostra per poder-la observar al microscopi.

Evaporem l'aigua

Utilitzem unes pinzes per no cremar-nos

diumenge, 22 de desembre de 2013

L'energia: cerca guiada




Proposta didàctica


Treballs de l'alumnat

dissabte, 21 de desembre de 2013

La contaminació acústica




Dins de l’àrea de coneixement del medi natural i social, l’alumnat de sisè estem treballant el tema de l’energia i el so, en aquest apartat ens agradaria donar la nostra opinió sobre la contaminació acústica.

Nosaltres pensem que de la contaminació acústica no es parla habitualment, tot i sent un tipus de contaminació molt important, sembla que de vegades sigui la germana petita de la contaminació llumínica i ambiental.

Creiem que l’excés de les intensitats dels sons afecten i són perjudicials per a les persones. Els sons forts molesten, impedeixen la concentració, de vegades afecten al caràcter de les persones, dificulten el descans nocturn... A més pot produir lesions greus a llarg termini en exposicions prolongades a sons forts o excessivament forts. En moltes feines, els treballadors/es utilitzen estris per evitar que el soroll els perjudiqui. Ens preguntem però, la societat adopta mesures per evitar els sons contaminants del dia a dia?

En definitiva, és responsabilitat dels éssers humans contribuir a reduir la contaminació acústica ( baixar el volum de les músiques que escoltem, fabricar automòbils menys sorollosos... inclús reduir el to de veu de les converses ).
Ja hi ha països que treballen o duen a terme iniciatives per a solucionar aquests tipus de contaminació.

Cartells per sensibilitzar sobre el tema que ha elaborat "Generalitat de Catalunya: Departament de Territori i Sostenibilitat"




´Vídeo "soroll i oci nocturn"



Alumnat de sisè, Institut Escola Daniel Mangrané

El so i l'oïda



Itinerari per treballar aquest tema al Cicle Superior que podeu trobar a ARC
http://apliense.xtec.cat/arc/node/29135

dimecres, 18 de desembre de 2013

L'energia


Activitat realitzada per l'alumnat de sisè que va rebre la visita del pare d'un company, després d'una explicació del tema van passar a una part pràctica.

Vídeo resum de l'activitat

Propietats de la llum: reflexió i refracció



L'alumant de sisè ha realitzat una seguit d'experiments i observacions per extreure conclusions sobre aquests dos temes.







Vídeo sisè A



Vídeo sisè B

dimarts, 17 de desembre de 2013

Detecció de nutrients: proteïna i midó


Experiment realitzat per l'alumnat d'ESO per esbrinar quins aliments contenen proteïnes o midó.


El judici d'Osiris







El judici d'Osiris és l'equivalent al judici final pels cristians. Segons les creences de l'antic Egipte, l'ànima és conduïda davant dels déus i es medeix la bondat del seu cor en una balança. Si el resultat és favorable, l'ànima pot retrobar-se amb el cos momificat i viure eternament; si no, és devorada per un monstre i deixa de ser immortal.






dilluns, 16 de desembre de 2013

El tifó Hayan



Dintre del projecte plurilingüe que s'ha iniciat aquest curs en l'Institut Escola Daniel Mangrané, es realitzen activitats en les quals el nostres companys han de cercar informació i elaborar textos tant en català com en anglès. És per això que a Naturals de 1r han investigat el tifó Hayan de Filipines i han elaborat un text informatiu en les dos llengües.

Mireu el vídeo que hi ha en el següent enllaç
http://www.tv3.cat/videos/4757075/Un-tifo-a-Filipines


El tifó Hayan o Yolanda, es va començar a veure el dia 2 de novembre de 2013. Aquell dia tenia poca pressió però el van anar seguint poc a poc fins que el dia 6 de novembre ja es va considerar un súper tifó. La intensitat del vent va arribar a 315 km/h. El tifó va arrassar certes zones de Filipines. Més o menys, calculen que hi ha més de 5000 morts aproximadament i que encara hi ha moltes persones desaparegudes. La ciutat de Tacloban ( Leyte) és una de les més afectades. A la ciutat de Guiuan totes les teulades de les cases van ser arrancades, una ciutat de 45000 habitant aproximadament. Part del seu hospital va ser destruït i es van quedar sense mitjans electrònics per poder atendre a les persones. Els morts es trobaven pel carrer. Hi havia perill d'infeccions, epidèmies... L'ajuda internacional va tardar uns dies en arribar i la gent estava sesnse aigua, menjar, electricitat, sense cases...El passat dia 16 de novembre, una dona que tenia un petit comerç no va poder evitar que la gent robés tot el que tenia, sol hi van quedar els estants, com si un petit tifó hagués arrasat el seu negoci.


The Philiippines typhoon

On 10th of November the typhoon Hayan passed through the Philippines Islands with winds of more than 300km/h. There have been more than 5000 dead people.
It destroyed entire villages and cities. There are thousands of sunk entire houses, roads have been cut, and many towns have suffered power and water cut off.
A typhoon or tropical cyclone is a violent storm, they are formed in on the sea and cause very strong winds with speeds of more than 120km/h. It also causes very violent rains and increase the level of the sea, like the Caribbean hurricanes.

dimecres, 11 de desembre de 2013

El KUAIS: parts dels ulls(2)



Seguim el treball del cos a P3.

Els ulls i les seues parts.


dilluns, 9 de desembre de 2013

Teoria de la tectònica de plaques

Tectonic plate boundaries2
1-Astenosfera; 2-Litosfera; 3-Punt calent; 4-Escorça oceànica; 5-Placa de subducció; 6-Escorça continental; 7-Rift continental; 8-Marges de les plaques convergents; 9-Marges de les plaques divergents; 10-Falla transformant; 11-Volcà d'escut; 12-Dorsal oceànica; 13-Fossa marina; 14-Estratovolcà; 15-Arc insular; 16-Litosfera; 17-Astenosfera; 18-Fossa


A l'optativa de canvi climàtic hem estat treballant sobre la teoria de la tectònica de plaques, és a dir, com han anat desplaçant-se les plaques litosfèriques i en conseqüència els continents fins arribar a donar al nostre planeta l'aspecte que té actualment.



Hem hagut de cercar la informació a la xarxa, hem descobert quins investigadors van començar a elaborar-la i en quines proves es van basar per establir-la.
Aquesta teoria, ens explica una de les causes per les quals el clima ha anat variant al llarg de la història.
Tot això us ho expliquem en les següents presentacions

divendres, 6 de desembre de 2013

El KUAIS: parts dels ulls





En la visita d'aquesta setmana el Kuais ens ha seguit parlant dels ulls, ara ja sabem quines parts tenen.











dijous, 5 de desembre de 2013

El lloc on vivim



Projecte alumnat primer de primària.

Debat: "diferents tipus de pesca"


Després de realitzar el projecte "El món de la pesca", i com a cloenda del mateix, l'alumnat de tercer d'ESO ha fet un debat per valorar les avantatges i desavantatges dels diferents tipus de pesca.


dimarts, 3 de desembre de 2013

Density



A definition of density





Practiquem amb el simulador de densitat http://phet.colorado.edu/

Main Topics

Density
Mass
Volume

Sample Learning Goals

  • Describe how the concept of density relates to an object's mass and volume.
  • Explain how objects of similar mass can have differing volume, and how objects of similar volume can have differing mass.
  • Explain why changing an object's mass or volume does not affect its density (ie, understand density as an intensive property).
  • Measure the volume of an object by observing the amount of fluid it displaces.
  • Identify an unknown material by calculating its density and comparing to a table of known densities.

Density
Click to Run

Tips for Teachers
The teacher's guide (pdf) contains tips created by the PhET team.

Per saber-ne més sobre la densitat
http://encyclopedia.kids.net.au/page/de/Density

I ara un divertit experiment molt curiós que podeu realitzar a casa



Density of irregular objects


L'alumnat de primer d'ESO ha realitzat un experiment al laboratori amb l'objectiu de calcular la densitat de tres objecte irregulars. Aquest experiment l'han fet en anglès, ja que forma part dels continguts curriculars que es donen en llengua estrangera, dintre del GEP (grup experimental plurilingüe) que està duent a terme el centre.

El treball l'han fet per grups, cada grup havia d'esbrinar la densitats de tres coses diferents que se'ls havia facilitat.

Prèviament s'ha treballat el concepte de densitat, recursos.

Per fer-ho han seguit el següent  guió que els indicava els passos a seguir.

En el següent vídeo ens ho expliquen i també podem veure com ho fan.