Anem al laboratori

Elaborem un simulador de l'aparell digestiu

Comencem l'experiment

Posem el globus al tub de plàstic.

Ja està. Fet!

Mireu com funciona.

El tel de ceba

Amb molt de compte n'extraem una mostra per poder-la observar al microscopi.

Evaporem l'aigua

Utilitzem unes pinzes per no cremar-nos

divendres, 29 de novembre de 2013

Classificació de minerals: clau dicotòmica


Alumnat primer ESO

Una clau dicotòmica és una eina que ens permet identificar mostres del grup que siguin; animals, plantes...I en el nostre cas l'hem utilitzat per identificar minerals.
Es basa en parelles (per això li diem DIcotòmica) de definicions de les seves característiques, de les quals hem d'escollir la que més s'aproxima a la nostra mostra. Això ens porta a successives definicions i finalment al nom del mineral en qüestió.

Com resulta una mica complicat d'explicar, us ensenyem com ho hem fet al següent vídeo.



dijous, 28 de novembre de 2013

El KUAIS: els ulls (2)



click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text
Ara ja sabem com s'escriu la paraula "ulls".
Gràcies KUAIS!!!!!!!!!!

Les parts del cos. Alumnat de P3, avui els ulls(2)

dimecres, 27 de novembre de 2013

Observem una ala de pollastre: músculs, ossos i tendons




OBSERVACIÓ I MANIPULACIÓ D'UNA ALA DE POLLASTRE

Els xiquets i les xiquetes de tercer estem estudiant l'aparell locomotor, és a dir, els ossos i els músculs, i aquesta setmana hem fet un experiment que ens ha agradat molt: observar i manipular una ala de pollastre
. L'objectiu d'aquesta activitat és observar directament com són els músculs, els ossos i els tendons i el funcionament de tots ells, que ens permeten el moviment.
Hem pogut observar també com és un os per fora i per dintre, el moll de l'os així com també les venes que passen vora els músculs. 
De tot això, cada alumne ha fet un dibuix, tot mirant l'ala de mostra del seu grup de treball.
Alumnat 3r A



Alumnat 3r B

divendres, 22 de novembre de 2013

El món de la pesca



Projecte de la matèria de socials per a l'alumnat de 3r ESO.


Mitjançant la cerca guiada, l'alumnat s'endinsa en "El món de la Pesca".

El projecte consta de tres blocs principals:
1.- Pesca d'arrossegament vs pesca tradicional.
2.- Coneixement d'una empresa pesquera propera a nosaltres i el seu impacte sobre el territori.
3.- Nosaltres com a consumidors/es de peix.

Metodologia:
1.-Després d'una conversa incial sobre el tema, on cadascú exposa el que sap, es redacten unes qüestions sobre el què volem saber, que serviran de guió per després redactar el document resum del tema.

2.-Faran primer un treball individual de cerca a la xarxa als enllaços que els facilita el document del projecte (articles periodistics en format digital i vídeo). Posteriorment hi haurà un treball en grup on posaran en comú la informació trobada, consensuaran i redactaran un document de grup que resumirà tot el què han après sobre el tema.

3.- Reflexionaran sobre el que hem llegit, les opinons dels autors/es dels textos, i manifestaran la seua opinió personal. Al treballar sobre uns articles periodistics de diferents autors/es i fonts l'alumnat te la posssiblitat de conèixer diverses opinions a favor i en contra pel que fa al tema de pesca d'arrosegament, a l'impacte ambiental ambiental de les empreses pesqueres... etc.

Presentació del treball a la classe i al món
1.- Exposició oral amb l'ajut d'un powerpoint del peix i marisc des del punt de vista del què ha de saber el consumidor. A la presentació seguiran el guió acordat i s'ajudaran d'imatges per explicar el tema però mai escriuran les explicacions a la diapositiva.

2.- Redacció d'un informe resum del tema, per grups i seguint el guió explicaran els conceptes i les divereses opinions a favor i en contra cintant l'autoria, aquest document s'ha de limitar a explicar el que han llegit sense posicionar-se sobre el tema.

3.- Debat a la classe per grups on cada alumne expresarà i defensarà la seua opinió pel que fa al tema de la pesca d'arossegament i de l'impacte ambiental de l'empresa estudiada sobre el territori, avantatges i inconvenients.

4.- Redacció d'un article d'opinió per publicar al blog/diari del centre.

AMPLIAR LA PRESENTACIÓ



Mostra d'activitats realitzades:


L'article d'opinió

El KUAIS (3): els ulls



Treball del cos a P3.

L'alumnat de p3 aquesta setmana ha rebut la visita del KUAIS i els ha ensenyat una altra part del cos, els ULLS.

divendres, 15 de novembre de 2013

La reproducció: cerca guiada





Treball de cerca guiada realitzada per l'alumant de 6è sobre la reproducció humana.



Mirem els vídeos on ens expliquen els resultats de la seua cerca

dijous, 14 de novembre de 2013

Mapes conceptuals: nutrició






Mapes conceptuals sobre la nutrició: sistemes digestiu, circulatori, respiratori i excretor.

Sisè A




Sisè B

El KUAIS: El cap (2)


Letras con Pies - GIFMANIALetras con Pies - GIFMANIALetras con Pies - GIFMANIA

Avui el Kuais ens ha presentat les lletres que formen la paraula CAP,


diumenge, 10 de novembre de 2013

20 activitats per treballar la natura


Aquestes activitats estan recopilades al blog del company Joel Artigas, Educació i les Tic. Gràcies Joel, molt bona tasca la teua.

dissabte, 9 de novembre de 2013

EL KUAIS (el cap)




Treball del cos a P3